Takk til dere som støttet Venstre i Oslo!

Venstre fikk 20784 stemmer ved valget i Oslo, dette holdt til å sikre førstekandidat, Trine Skei Grande gjenvalg på Stortinget, men dessverre klarte vi ikke forsvare andremandatet i Oslo fra forrige valg. Dette gjør andrekandidat, Ola Elvestuen til vararepresentant i kommende stortingsperiode.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Oslo Venstre vil uttrykke en stor takk til alle som gav sin stemme til Venstre i byen vår. Vi hadde et håp om å klare å forsvare vårt andremandat fra forrige periode men det ble tidlig klart at dette ville bli vanskelig. Venstre gikk tilbake litt over to prosent fra valget i 2005 og falt under sperregrensen. Dette virket åpenbart som en vitamininnsprøyting i mange liberale mennesker og resulterte i over 1500 nyinnmeldinger til Venstre de fire dagene etter at valglokalene stengte og resultatene ble kjent. Av disse er litt over 500 nyinnmeldinger i Oslo Venstre. Dette betyr at Oslo Venstre har hatt en enorm tilvekst av medlemmer etter valget.

Det som i utgangspunktet var et tap i valget er på mange måter blitt en seier gjennom alle nye medlemmer som har meldte seg inn fordi noe måtte gjøres og motivasjonen er sterk frem mot lokalvalget i 2011 og stortingsvalget i 2013.

I løpet av uken vil Oslo Venstre presentere aktivitetsplanen for høsten med tilbud til både nye og gamle medlemmer gjennom venstreskolen, som er en kort innføring i Venstre som organisasjon, vår ideologi, politikk og struktur samt representasjon. Håper så mange som mulig har lyst og anledning til å bli med å bygge Venstre videre fram mot de kommende valgene!

Ola Elvestuen på Oslo Venstres valgkampåpning

Foto: Frode Fjeldstad