Valgresultatet + mange nye medlemmer i Venstre

Det ble et trist valgresultat for Venstre denne gangen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Logo Venstre

Foto: Venstre

I Songdalen fikk vi 2,2% og i Vest Agder fikk vi 3,1%. For oss er det viktig å se det positive i situasjonen og vi vil derfor takke alle dere som stemte på Venstre. Vi vil også gratulere valgets vinnere med seieren og med 4 år på stortinget.

Nå er det viktig for Venstre å analysere valgresultatet og se fremover. Siden valglokalene stengte kl. 21 mandag kveld har vi hatt et jevnt tilsig av nye medlemmer. I skrivende stund er det snakk om 800 nye medlemmer på 2 døgn. Fortsetter det slik er det ikke lenge til vi når de 3000 stemmene vi mangler for å komme over sperregrensen.

Vi setter stor pris på våre nye medlemmer og særlig viktig er det at de kan hjelpe oss med å se Venstre fra utsiden. Hvis du vil være med å sette ditt preg på Venstre kan du melde deg inn her. Du kan også melde deg inn via vår meny på venstre side her.

Lars Sponheim

Foto: Caroline Roka

Til slutt vil vi takke Lars Sponheim så mye for alt han har gjort for Venstre. Han har vært en god leder og veldig bra for Venstre. Vi ønsker han lykke til i sitt nye ikke politiske liv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**