Miljø, kunnskap og velferd

I år har du mulighet til å sende vår kandidat, Øystein Haga, til Stortinget. Vi trenger fornyelse på Agder-benken, og vi trenger en representant som kjenner Lillesand. Venstres samferdselsminister startet arbeidet med ny E18. Vi viste at vi fikk det til!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Petter Natanael Toldnæs

Foto: Marcus Kjeldsen

Nå er tiden overmoden for å satse på klimateknologi med opprettelsen av nytt fond. Målet er å skape ei verktøykasse for å investere i klimavennlig teknologi og klimagründere som nå sliter med finansiering.

Venstre prioriterer områdene miljø, kunnskap og velferd. Miljø — fordi vi bare har én natur og én sjanse til å ta vare på det vi har. Nei til oljeboring i Skagerak! Kunnskap – fordi vi må bruke mye større ressurser på høyere utdanning og forskning for å finne ut hva vi skal leve av når oljen tar slutt. Betydelig økte midler til Universitet i Agder! Velferd — fordi vi ønsker et bredt lokalt velferdstilbud til alle. Vi vil gi mer behandling i folks nærmiljø!

Øystein og Anne

Foto: Venstre

Ekspertene kan være uenige om det er SV eller Venstre som er best på miljø. De kan diskutere om det er Venstre eller Høyre som har best politikk for bedrifter og satsing på kunnskap. Men ingen er i tvil om at det bare er Venstre som er skikkelig god på begge deler.

Begge deler er akkurat det Norge trenger: Miljøet kan ikke reddes uten grønne, nyskapende bedrifter. Og bedriftene må før eller senere tilpasse seg klimautfordringene. Bedrifter som gjør det før, kommer til å skape verdier som trygger velferden.

Venstre vil ha et regjeringsskifte og en ny H/KrF/V-regjering. Venstre tar Fremskrittspartiets politikk på alvor. Avstanden mellom Venstre og Frp er altfor stor til at vi kan sitte i samme regjering. Vi vil heller ikke bidra til at Fremskrittspartiet kommer i regjering.

Stem på de t partiet du er mest enig med! Venstre er i sentrum av politikken og leverer resultater uansett om vi kommer i regjering eller lager løsninger på Stortinget (det viser årene i regjering og de siste fire i opposisjon på Stortinget).

Venstre trenger din stemme for å gjøre Norge grønnere og rausere. Godt valg!

Petter Natanael Toldnæs
Leder, Lillesand Venstre