Heftige debatter i skolevalgene

For Venstres ungdomspolitikere har de siste dagene vært veldig hektiske. Unge Venstre-lederne Ingvild W. Thorsvik og Kathrine Hald har gjort en meget god innsats i skoledebattene. Det står det respekt av, når mange av motstanderne har vært mye eldre politikere fra de øvrige partiene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ingvild W. Thorsvik skoledebatt Byremo

I valgdebatten på Byremo torsdag 3. september, var “Fjerning av plomben på mopeden” en av de sakene som fikk mest oppmerksomhet, med god støte fra Senterpartiet, Fremskrittspartiet og Demokratene. Dessuten var Vidar Kleppes angrep på innvandrere og Mullah Krekar tydeligvis populære innslag i debatten.

Ingvild W. Thorsvik debatt Mandal

Venstres Ingvild W. Thorsvik deltok i debatten på et meget solid og seriøst vis. Hun fikk mye applaus for sine påpekninger av de rødgrønnes manglende måloppnåelse i forhold til fattigdom, miljø og rusomsorg – samtidig som de har brukt milliarder av kroner til å betale Norges rikeste kapitalist for hans Aker-aksjer.

Debatten i Mandal fredag 4. september var veldig godt besøkt, og Mandal Videregående skole måtte flytte inn i Mandalshallen for å få plass til alle tilhørerne.
Også her gjorde Ingvild en solid innsats i en engasjerende debatt med mange spørsmål fra salen.

Jan Simonsen debatt Mandal

Hun fikk godt fram Venstres sosialliberale politikk, som først og fremst er frihet for enkeltmennesker. Dette stod i klar kontrast til tidligere stortingsrepresentant Jan Simonsen fra Demokratene, som i kjent stil gjentatte ganger omtalte innvandrere og voldtektsforbrytere i samme setning og uten å trekke pusten.

Unge Venstres medlemmer støttet flott opp på stand i forbindelse med skoledebattene og sørget for å dele ut Venstres valgmateriell til skoleelevene.

Unge Venstres stand på skolevalget i Byremo
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**