Lars Sponheim på besøk i Ålesund

Tirsdag 1 september var Lars Sponheim på besøk i Ålesund. Sponheim besøkte bedriften Pantogen Analyse i kunnskapsparken i Ålesund og Ålesund videregående skole avd. Volsdalsberga.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Pia Julie Johansen, som er elev ved Ålesund videregådende, har skrevet en artikkel og tok bilder fra besøket:

Kirsti med venstremenn

——

Tirsdag den 1. September hadde vi på avd. Volsdalsberga ved Ålesund videregående skole besøk av Venstres leder Lars Sponheim og Venstres førstekandidat til stortinget for Møre og Romsdal, Leif Helge
Kongshaug.

Under besøket fikk både elever og lærere sjansen til å møte Sponheim ansikt til ansikt, og han fikk ett lite innblikk i skolehverdagen her i Ålesund. Han fikk høre både lærere og elever ytre sine meninger, og høre om hvordan det er å være elev i den norske skolen i dag. Det ble også snakket en del om frafall og fravær i skolen, og ikke minst om hvor vanskelig det er å få tak i hybel eller leilighet for de studerende. Det er faktisk sånn at noen studenter må si i fra seg studieplasser fordi de ikke finner noe sted og bo.

Sponheim og Kongshaug møter lærerene

Foto: Pia Julie Johansen

Til slutt fikk han sjansen til å ta en tur rundt på skolen, og snakke med noen av elevene og se hva de jobbet med. Han fikk høre nærmere på hva elevene hadde og si om utdanningen sin og høre deres meninger rundt dette. Så da kan vi vel bare takke for en hyggelig dag og si at det var et vellykket besøk for oss alle, og at vi ønsker han hjertelig velkommen tilbake til Ålesund vgs !

Pia Julie Johansen, elev på 3MED (tekst og foto)

Sponheim og Kongshaug møter elevene

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**