Flertall for å utrede studentboliger

Venstre fikk i formannskapet 1. september flertall for å utrede studentboliger i høyblokka i Holtermannsvegen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Venstre og Høyre foreslo i formannskapets møte å utsette reguleringsplanen for dette området, for å gi kommunen tid til å gå i dialog med Studentsamskipnanden om å bygge studentboliger i høyblokka. Denne ligger svært nær Gløshaugen, og har også gode bussforbindelser til Dragvoll. Forslaget ble enstemmig vedtatt.

Jon Gunnes

– Det tar sannsynligvis lang tid før vi kan regulere et annet område på Lerkendal/Tempe til studentboliger. Det er derfor viktig at vi nå tar oss tid til å finne ut om høyblokka kan egne seg, sier Venstres kommunalråd Jon Gunnes. Han viser til at årets studiestart har avdekket at det er stor mangel på boliger i Trondheim. – Da blir det dumt å regulere dette til kontorformål, som det for øyeblikket er for mye av i byen. Får vi på plass studentboliger, så hadde det vært et svært viktig bidrag fra kommunen sin side, avslutter han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**