Venstre prioriterer høyere utdanning

Studvest skrev i forrige uke om hvordan årets valgkamp effektivt ignorerer alt som har med høyere utdanning å gjøre — studentene stiller bakerst i køen når fagre løfter drysses over velgermassen. Studvest har nesten helt rett, skriver Lars-Henrik Paarup Michelsen i studentavisen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Student, studere, universitet

Media har gjort en omfattende jobb med ikke å sette høyere utdanning og forskning på dagsorden. Det er betegnende at alle de store mediehusene i Norge har utarbeidet et utall valgomater, partitester og lignende, men ikke én eneste én inneholder ett eneste spørsmål om forskning og høyere utdanning.

Forskning, medisin, helse

Manglende mediefokus til tross; det finnes ett parti i Norge som fremdeles setter høyere utdanning og forskning på dagsorden. Venstre har gjort dette til en av våre tre viktigste saker de neste fire årene — vi vil bygge kunnskapssamfunnet, og da er satsing på høyere utdanning sentralt. Med sitt beryktede hvileskjær har SV mistet all troverdighet på området. Venstre står igjen som en enslig flaggbærer i kampen om økt satsing på forskning og høyere utdanning.

Lars-Henrik Paarup Michelsen

Les innlegget hos Studvest