– Ja til politisk TV-reklame

Nestleder i Venstre Trine Skei Grande uttaler seg positivt til TV Norges utspill i dag om å tilby de politiske partiene gratis reklametid.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Trine Skei Grande

Foto: Caroline Roka

– Inkosekvent av Giske
Skei Grande kritiserer kulturminister Trond Giske og regjeringen for å føre en svært inkonsekvent linje.
– Dette viser at det ikke er prinsipp bak standpunktet til statsråden, men kun en pragmatisk holdning til hva som gagner egen regjering, sier Skei Grande til Nrk.no. Tidligere i år ble det kjent at en såkalt “frikanal” skulle tilby de politiske partiene å sende TV-reklame for å dekke opp det demokratiske underskuddet som domstolen i Strasbourg viste til i saken mot TV Vest.

Venstre mener at man heller på endre lovverket slik at TV-reklame blir lovlig i regulerte former. Venstre forslo i mars i år et slikt forslag i Stortinget. Du kan lese forslaget her.

– Må ha god kvalitet

- Venstre vurderer om det skal sende politisk reklame, sier Terje Breivik.

– Venstre vurderer om det skal sende politisk reklame, sier Terje Breivik.
Foto: Rune Kongsro

Venstres generalsekretær Terje Breivik vil undersøke om partiet har penger til en TV-reklame allerede i denne valgkampen. – Jeg vil gi honnør til TV Norge som tør å vise vei, der regjeringen svikter. Venstre vil gjøre en seriøs vurdering av hvorvidt vi vil ta i bruk tilbudet om å sende reklame på TV Norge. Det står litt på ressurser, og om kvaliteten på reklamen blir god nok, sier Terje Breivik (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**