Flott oppstart av valgkampåpning på Kristiansand jernbanestasjon

De tre første kandidatene samt fylkessekretær og fylkesleder delte ut flyeren 3-20-20 og et grønt eple til passasjerer som skulle til Oslo ti over ni mandag 11.august. Se bildene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

De som møtte, var 1.kandidat og stortingsrepresentant Anne Margrethe Larsen, 2.kandidat Arild Berge og 3.kandidat Dag Vige. I tillegg kom nytilsatt fylkessekretær Jan Kløvstad og fylkesleder/valgkampleder Emil Pedersen. De 4 første fortsatte ferden vestover, som var fortsettelsen på valgkampåpningen.

Under: F.v:Anne Margrethe Larsen, Jan Kløvstad og Arild Berge

Anne Margrethe Larsen, Jan Kløvstad, Arild Berge

Foto: E.Pedersen

Responsen på jernbanestasjonen var meget god. Nesten samtlige 100 flyere gikk ut og et noe mindre antall epler i tillegg. Flere av passasjerene stilte spørsmål om Venstres politikk, og noen hovedbrosjyrer og fylkesbrosjyrer ble delt ut.

Da toget kom inn på perrongen, gikk venstreaktørene inn og delte ut til passasjerer i toget som skulle til Oslo.

På flyeren står det følgende:

VI LOVER BEDRE OG RASKERE TOG! 3-20-20

-Toget mellom Kristiansand og Oslo bruker i dag like lang tid som det gjorde da Sørlandsbanen ble anlagt i forrige århundre.
-Det vil Venstre gjøre noe med – raskt!
-Venstres forslag til Nasjonal Transport vil sikre sammenkopling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen. Vi foreslår 8,5 milliarder mer enn regjeringen, og vil derfor sikre at Sørvestbanen blir en realitet – før 2020.
Dette vil bety 3 timers togreise mellom sentrum av Kristiansand og sentrum av Oslo.
-Mange partier snakker om lyntog. Venstre er også positiv til denne framtidsvisjonen. Men vi ønsker å gjøre noe med jernbanen NÅ og ikke bare snakke om framtidsvisjoner.
-En sammenkopling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen er et tiltak som ikke vil være bortkastet i en framtidig lyntogutbygging.

Besøk oss på www.venstre.no
eller www.twitter.com/agdervenstre

EP

Under:Dag Vige i samtale med en passasjer