Venstre på Riddufestivalen

Ola Elvestuen og Roar Sollied fra Venstres sentralstyre besøkte Riddu på torsdag og fredag.
-Jeg er imponert over dette arrangementet, sier Ola, som gikk rett i debatt etter å ha syklet 15 mil fra Tromsø til Kåfjord.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ola på Riddu 09

Nestleder i Venstre imponerte med å sykle i Riddu-rittet, men kom også meget godt fra Nordlysdebatten med Forskningsministeren, Sametingspresidenten, Åslaug Haga, Helga Pedersen, Per Sandberg med flere.

Ola i debatt på Riddu 09

Foto: Roar

Elvestuen var tindrende klar i spørsmålet om Lofoten og Vesterålen i motsetning til Helga Pedersen og AP!

Nisga huset Riddu 09

Foto: Roar Sollied

Elvestuen og Sollied fikk god mottakelse av arrangørene og fikk overvære åpningen av Riddu og åpningen av det nye Nisga-huset. – Nisgafolket har jeg kjennskap til fra mine sosialantropologiske studier, sier Elvestuen, som var imponert over arrangementet. Allerede på torsdag solgte man 2000 billetter og festivalen varer hele helga.

Blacksheeps

Foto: Roar

Torsdag kom mange for å høre Blacksheeps, som vant Nordisk Grand Prix for juniors. -Disse ungdommene er virkelig gode, sier Roar Sollied, som selv startet i band som 16-åring. Nå fikk han også høre ny versjon av Herman Hermits’ No Milk Today. Blacksheeps sang på samisk, norsk og engelsk. -Dette er jo skikkelig rock, de overgår jo mye av det jeg ellers hører på festivaler, sier Ola Elvestuen.

Ola, Olli og Roar

Foto: Camilla Brattland

Ola, Olli og Sollied Sametingspresident Egil Olli (AP) satte pris på det han hørte fra Venstre om samepolitikk, men Venstre kan vel heller vente å få en stemme fra hans rival Aili Keskitalo?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**