Warloe spiller bort mulighetene

Byråd Henning Warloe er ikke bare med på å spille bort en viktig mulighet for idretten i Bergen når han sier nei til superliga på Fana Stadion i 2010. Han bryter også klart med det bystyret nettopp har vedtatt i Idrettsplanen, mener leder i Venstres bystyregruppe, og tidligere Idrettsbyråd, Hans-Carl Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Idrett og folkemusikk

– Fana stadion ble allerede i 2004 opprustet for at vi den gangen skulle gjennomføre Bislett Games. Det var den gang Bystyrets intensjon at store friidrettsarrangementer i fremtiden skulle kunne arrangeres på Fana stadion.

Når Warloe nå setter en stopper for at Bergen skal kunne arrangere Superligaen i 20010 så ødelegger han ikke bare for idretten i Bergen, men fortsetter i den gamle tradisjonen med å overse bystyrevedtak. Sist gang han gjorde det var når det gjaldt Ungjobb og det ser dessverre ut til at dette har blitt en tradisjon for byråden, uttaler Tveit.

Hans-Carl Tveit

Warloe glemmer også at i Idrettsplanen, som han la frem tidligere i år, er det fastslått at Bergen skulle ta mål av seg til å bli en foretrukket arrangørby for internasjonale stevner og idrettskonkurranser. – En satsing som Bystyret gav sin fulle tilsluttning til, påpeker Tveit, som nå er sterkt i tvil om Byråd Warloe har ment det han skrev i planen.

– Han bør i det minste skaffe seg en oversikt over kostnadene og orientere Bystyret før han avlyser Bergen som arrangør. Alternativet er at Byrådet kommer tilbake til Bystyret og presiserer at de bare vil arrangere internasjonale arrangementer dersom andre tar regningen fullt ut, avslutter Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**