Javisst har vi snakket sammen!

I et oppslag i TB torsdag 9.7 om etablering av en mulig fornøyelsespark / badeland i Borgeskogens nærhet, innleder journalisten sitt oppslag med at ” politikere fra Arbeiderpartiet, Høyre og Venstre har snakket sammen”. Selvsagt har politikere fra disse tre partiene snakket sammen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Representanter fra disse tre partiene ble valgt av et enstemmig kommunestyre til å utgjøre temakomiteen for ny kommuneplan i Stokke. Kanskje det kunne vært en grei saksopplysning TB? Men da hadde jo saken fått en helt annen innledning, og det var vel kanskje ikke det journalisten ønsket.

Borgeskogen

Foto: Kåre Pettersen

Temakomiteen for ny kommuneplan har i prosessen med planarbeidet også hatt møter med mulig utbygger av fornøyelsesparken, før det ble konkludert med at dette ville kunne bli en interessekonflikt med det allerede etablerte Borgeskogen næringsområde.

Ikke minst gjaldt dette trafikkløsningen. Hovedtilførselsveien til det foreslåtte parkområdet ville være den samme som veien til Borgeskogen. En fornøyelsespark med åpningstider i noen hekstiske sommeruker, ville da fort kunne ført til så tett trafikk at resulatet ville blitt problem for framkommelighet både for næringen på Borgeskogen men også for gjester til et badeland. Dette forholdet ble også mulig utbygger gjort oppmerksom på.

Dersom TBs journalist skulle trenge flere opplysninger er undertegnede, som medlem av temakomiteen, tilgjengelig både på telefon og e-post .

Vear, 9. juli 2009
Kåre Pettersen
Medlem av temakomite for kommuneplan

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**