Skandale at Ungjobb bare opprettholdes i Fana!

– Det er en skandale at Ungjobb bare videreføres i Fana bydel, tordner leder i Venstres bystyregruppe og nestleder i Komite for kultur, idrett og næring, Hans-Carl Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Vinter Bergen

– Venstre har i hele vår forsøkt i komite for kultur, idrett og næring å få byråd Henning Warloe til å svare på om det blir Ungjobb i hele Bergen i år. Vi har også sendt byråden brev om dette som han ikke har svart på, forteller Tveit.

– Byrådet har lykkes med treneringen sin av denne saken etter som Ungjobb nå bare videreføres i Fana. Dette er en feig fremgangsmåte. Byrådet burde ha lagt dette frem på en ærlig og rederlig måte som en budsjettsak ved behandling av bybudsjettet for 2009 i stedet for å sniknedlegge Ungjobb på denne måten, fortsetter Tveit.

Hans-Carl Tveit

– Ungjobb har eksistert i flere tiår i Bergen og har altid fungert som et glimrende tiltak for å gi unge sommerjobb. Jeg har all respekt for kulturkontoret i Fana som viderefører Ungjobb, men samtidig forståelse for de andre bydelene som ikke viderefører grunnet mangel på penger og politiske signaler. Dette er en sak som skal avgjøres politisk og det er sterkt kritikkverdig av ansvarlig byråd Warloe å skyve kulturkontorene foran seg ved å sende dem ut for å beklage at det ikke blir Ungjobb grunnet at Warloe selv ikke har gitt dem budsjetter til å videreføre Ungjobb, sier Tveit.

– Nå må Henning Warloe komme på banen og svare på hvorfor dette flotte prosjektet som har fungert kjempebra i mange år nå legges ned, avslutter Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**