— FrP er farlig for folk flest!

Leder i Venstres bystyregruppe, Hans-Carl Tveit, legger skylden for kommuneunderskuddet på Frp, skriver BA i dag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Hans-Carl Tveit

I ettermiddag ble det kjent at Bergen kommune går mot et underskudd på 145,4 millioner kroner etter årets fire første måneder. Leder i Venstres bystyregruppe, Hans-Carl Tveit, mener underskuddet viser at budsjettet var sterkt påvirket av Frp.
— Frps gjennomslag for å kutte eigendomsskatten med 160 millioner må bergenserne nå betale en høy pris for, i form av kutt i tjenestetilbudet, sier Tveit.

Les hele saken her

– Mye av underskuddet skyldes at Liv Røssland i FrP ikke hadde kontrol med Byrådsavdeling for helse i tiden hun var byråd. FrP er ikke i stand til å ta ansvar for tjenestene kommunen skal gi felleskapet, konkluderer Tveit.

Eiendomsskatten er utetydelig liten for de fleste, men svært viktig for kommunen. Når FrP først styrer byrådsavdelingen de er gitt ansvar for mot et stort underskudd for så å gjennomføre en populistisk jippo med å kutte eiendomsskatten med 160 millioner viser det at FrP er farlig for folk flest, fortsetter Tveit.

– Jeg er svært bekymret for hvilke konsekvenser underskuddet på 145 millioner vil få for skole og barnehagesektoren. Det er altid de svakeste som må betale den høyeste prisen for kutt i kommunale tjenester, avslutter Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**