Risør øker inntak av lærlinger fra høsten 2009

Det ble klart da Risør bystyre torsdag kveld med et tilnærmet enstemmig vedtak gikk inn for å ta imot 4 lærlinger fra høsten 2009 og da primært til helse/omsorg samt skole/oppvekst. Inndekning av budsjettkostnader ble ikke noe tema og må derfor komme i en senere omgang.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Dag Jørgen Hveem (V)

Dag Jørgen Hveem presiserte ganske tidlig Venstres standpunkt i saken og imøtegikk samtidig kritikk fra AP´s Eva Nilsen og Rødts Rune Hansen, som begge uttalte at de var flaue over over PP´s representant Tømmerås forslag om 2 lærlingeplasser i 2009.

Tømmerås fremmet imidlertid kun rådmannens opprinnelige forslag til admenistrasjonsutvalget om to lærlinger i 2009. AP og Rødt fremmet derfor indirekte mistillit til rådmannens forslag, men hensikten var kanskje bare å ramme koalisjonen?

Det må ellers være lov for folkevalgte bystyrerepresentanter å fremme lovlige forslag, som i dette tilfelle var identisk med rådmannens uten at man fra bystyrets talerstol skal bli møtt med at “jeg er flau”. At Eva Nilsen og Rune Hansen er unenig i sak er helt greit, for det handler jo faktisk politikk om, men vi synes enkelte gikk for langt i kommentarene denne gang, og PP´s Audun Tømmerås har to unnskyldninger tilgode!

Bli medlem i Risør Venstre – klikk her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**