Verdensmiljødag markering på Sortland

Venstre landserer sin klimakampanje på verdensmiljødag. Nordland Venstres stortingskandidat Arne Ivar Mikalsen, og Troms Venstres toppkandidat Roar Sollied vil markere klimakampanjen og Verdensmiljødag på Sortland 5-6.juni.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Folkeaksjonen oljefritt Lofoten og Vesterålen arrangerer seminar i Vesterålen 5. til 7. juni.
– Seismikk og olje- og gassvirksomhet utenfor Lofoten og Vesterålen står på agendaen.

Vesterålstreffet starter fredag kveld med markering av verdens miljødag på Sortland kino, med filmen “An Inconvenient Truth” og foredrag fra Natur og Ungdom.

Lørdag 6. juni er seminaret åpent for alle interesserte. Seminaret blir holdt i Samfunnsalen på Sortland. Det blir foredag fra Polarinstituttet, Havforskningsinstituttet, Natur og Ungdom, Bellona og Norges fiskarlag.

Arne Ivar Mikalsen

I tillegg blir det markering av og lansering av Venstres verdensmiljødag markering — Nei til oljeutvinning i Lofoten, med t-skjorter, grønne bånd, løpesedler og annet infomateriell. Troms Venstre vil dele ut miljøprisen og i samarbeid med Lofotaksjonen og Venstres lokallag og toppkandiater vil dette bli en fin markering av dagen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**