Støtt 4-20-20 du også!

Facebook-gruppa for kampanjen 4-20-20 har nå passert 700 medlemmer, og vi har også samlet flere hundre underskrifter. Men vi trenger fortsatt flere for å legge press på regjeringen inn mot Nasjonal Transportplan, så bli med du også!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Logo Trondheim-Oslo 4-20-20

Støtt kampanjen for raskere tog mellom Trondheim og Oslo!
Denne våren skal Stortinget avgjøre Dovrebanens fremtid. Det skjer i forbindelse med behandlingen av Nasjonal Transportplan (NTP) i begynnelsen av juni. Venstre mener det er på høy tid at den nitti år gamle jernbanestrekningen mellom Trondheim og Oslo rustes opp. At gjennomsnittsfarten på toget mellom Trondheim og Oslo ikke er høyere enn 80 km/t viser at ingen regjeringer har gjort nok for Dovrebanens fremtid. Men det kan man rette opp nå.

Klimakrisen forplikter oss til å prioritere samferdselsprosjekt som får flere til å reise miljøvennlig. Vårt krav er at Stortinget bevilger penger til moderniseringsprosjekter som vil redusere reisetiden til 4 timer innen 2020. Det vil på kort sikt gi store gevinster for fremkommelighet og miljø, og samtidig være starten på et fremtidig nett av høyhastighetsbane mellom de store byene.

For å bli med i Facebookgruppa vår går du inn her.

Vår elektroniske underskriftskampanje finner du her.

Vil du hjelpe oss å samle inn underskrifter på papir, ta kontakt med [email protected] slik at du kan få tilsendt lister elektronisk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**