Send SMS med ‘FRIVILLIG’ til 2440

Det er nå mulig å melde seg på Akershus Venstres valgkamp med SMS. Tjenesten er gratis, og den er enkel å bruke.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ved å sende en SMS med teksten “Frivillig” til nr. 2440, kan man melde seg på som frivillig til Akershus Venstres valgkamp. Vi vil da kontakte deg per. telefon for en uforpliktende prat.

Du kan være med på mange aktiviteter i valgkampen. Her er en forklaring til noen av dem:

Stand i Glomfjord.

Foto: M.A.Bjørkli.

Stand
Standsaksjoner er en av de viktigste metodene Venstre bruker for å komme i kontakt med velgerne i valgkampen. Vi legger opp til at det alltid skal være én erfaren person på stand, så du kan trygt melde deg til dette selv om du mangler erfaring selv. Det vil også bli gitt kurs for deg som ønsker å lære litt før du setter i gang.

Dele ut materiell i postkasser
I hver eneste valgkamp distribueres tusenvis av brosjyrer av de frivillige i Akershus. Målet vårt i Akershus er at vi skal dekke 90 % av husstandene. Oppgaven gir også deg en hyggelig kveldstur, enten i ditt nabolag eller i en del av Akershus du ikke har sett før.

Bli med på dør-til-dør aksjoner!

Foto: Tonje Løwer Gurholt

Dør-til-dør aksjoner
Venstre ringer på dører i valgkampen. Vi besøker velgere i Akershus der vi har tro på høy oppslutning. Metoden er enkel: Hilse pent, si at man kommer fra Venstre, og tilby en brosjyre. Hvis den som åpner er interessert i en samtale, tar man det derfra. Toppkandidatene våre kommer til å være med på dette.

Rushtidsaksjon

En rushtidsaksjon vil si at man deler ut materiell i tilknytning til et kollektivknutepunkt eller annet sentralt sted. Foregår morgen og ettermiddag.

Hjelpe Venstre med å skrive
Valgkampen foregår kontinuerlig, både i avisspaltene, på nettdebatter og i andre fora. Skarpe penner trengs. Har du en?

Listebærer på valgdagen
Venstre var en pioner når det gjaldt å gjeninnføre den gamle tradisjonen med å bære frem lister utenfor valglokalet. Vi vet at dette gir effekt, både for de usikre og ved at de som uansett hadde tenkt å stemme på Venstre føler seg sikrere når noen står der og tar imot dem.

Se også frivilligsskjemaet vårt på nett
Les mer om hvordan du kan hjelpe oss å vinne valget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**