Miljøprisen 2009

Tvedestrand Venstre skal i år dele ut en miljøpris til en person eller organisasjon som har gjort en spesiell innsats for miljøet. Hvem synes du skal få prisen?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Vi åpner i år for at hvem som helst kan komme med forslag til kandidater til miljøprisen. Det blir styret som skal avgjøre hvem som får den i styremøte før sommeren.

Seilbåt på Bjørnefjorden

Foto: Tore Rykkel

I 2007 gikk prisen til Tvedestrand seilforening. Begrunnelsen var bl.a. at de skapte spennende, lokale aktiviteter uten utslipp med sine onsdagsregattaerregattaer. Knut Ausel fikk prisen i 2005 for sitt arbeid med tilrettelegging av turstier og skilting av gamle boplasser, og med det skapte større interesse for friluftsliv. På den måten oppdager folk verdien ved naturområder også i nærområdet, og ser nytten av å ta vare på dem.

Så hvem har gjort en innsats for natur, miljø eller klima på en slik måte at de fortjener en miljøpris? Forslag kan sendes styret i Tvedestrand Venstre ved Line Mørch: [email protected] eller 971 72 527.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**