Øya i Porsgrunnselva

Etter valget 2007 inngikk Ap, Høyre, Venstre, Krf og Sp en samarbeidsavtale som innebærer at bystyret ikke kan omgjøre vedtak fattet i inneværende periode – 2007-11. Under møtet i Utvalg for plan og kommunal 12. mai var det bare Venstre ved Åge Frisak som ønsket å forholde seg til avtalen. De øvrige politiske partiene i Porsgrunn er nå klare for å gi etter for Petter Øygardens ustanselige press for å få bygget en øy i Porsgrunnselva.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Under møtet var entusiasmen sterk for Petter Øygardens nye planer. Utvalget vedtok å sende begge de alternative planene – med og uten øy i elva – ut til høring. Flere representanter formidlet tydelig at de ønsket å bryte samarbeidsavtalen og gi klarsignal for bygging av øy i elva.

Representanten Tor Kåsa (H) benyttet anledningen til å informere utvalget om at bystyret hadde vært midlertidig utilregnelig da vedtaket om å ikke bygge øy i Porsgrunnselva ble fattet i 2007.

Les artikkel i pd.no HER

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**