Guri inne på tinget!

På en meningsmåling utført av Opinion får Venstre en oppslutning på 8,7 prosent, noe som betyr at førstekandidat Guri Melby i Sør-Trøndelag er inne på tinget. – Dette inspirerer meg til å fortsette å fremme gode venstresaker innenfor miljø, skole og utdanning, sier Melby.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Guri Melby på Venstres LM 2009

Foto: Jon Gunnes

Venstre har ikke hatt mandat fra Sør-Trøndelag siden 1977, men er altså nå inne med et direktemandat. Målingen viser at Venstre har en framgang på 2,5 prosent, og at vi er større enn både SV, Krf og SP. – Jeg tror det gode resultatet kan ha en sammenheng med at vi hadde et vellykket landsmøte, med et tydelig fokus på viktige Venstresaker som nei til oljeboring i Lofoten og Vesterålen, og en tydelig satsing på kunnskap og fornying, sier Melby. – Samtidig må vi huske at meningsmålinger går opp og ned, og at dette kun er en indikasjon på at vi ligger godt an, men at vi må kjempe helt fram til valget for å overbevise flest mulig velgere om at vi trenger et større Venstre, sier hun.

Mer om meningsmålingen finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**