Vi har funnet en samarbeidsform som fungerer godt

Da den politiske flertallskoalisjonen så dagens lys etter vaget 2007 mangle det ikke på spådommer om at den ville være en saga blott i løpet av et par uker. Nå, 1 1/2 år senere, har vi fortsatt et samarbeid i koalisjonen, som fungerer godt med faste møtearenaer med ulike tema, skriftlige notat og ikke minst god måloppnåelse for alle involverte partier.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Steinar Gundersen (V) er opptatt av barn og unges oppvekst

Foto: Venstre

Utfordring
Selv om f.eks kulturbudsjettet ble rekordhøyt i 2008 og ble enda høyere i 2009 fremstilles det i media og i andre fora som om vi raserer tilbudet. Ikke det at en uriktig påstand blir riktig dersom dengjentas ofte nok, men gjentakelser har lett for å feste seg dersom de gjentas ofte nok og det blir en problemstilling vi må jobbe med fremover.

Når vi nå har etablert en god plattform for politisk samarbeid må vi fremover jobbe mere med profilering og media for å få frem det positive i vår politikk.

Har f.eks. skoleelevene og deres foreldre , og innbyggerne forøvrig fått med seg at koalisjonen i 2009 bl.a. skaffet dem
• datautstyr for 2 million?
• oppgraderte fagrom til 1 million?
• oppgraderte toalett for 1 million?
• økt støtte til elever med særlige behov med 500 000 kroner?
• fortau fra Hope til Karolina for 1 million?

Da har de kanskje heller ikke fått med seg at AP, SP og Rødt stemte imot (PS. Lars Sveen stemte med koalisjonen).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**