Annikken Kjær Haraldsen på Venstres landsmøte

Annikken Kjær Haraldsen fra Levanger er utsending på Venstres landsmøte i Stavanger 24. — 26. april. Med seg på Venstres landsmøte har hun et forslag til politisk uttalelse om lik finansiering av private og offentlige barnehager.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Annikken Kjær Haraldsen

Foto: Fotograf Hatterem

-Barnehageuttalelsen ble tatt opp av Levanger Venstre på fylkeslagets årsmøte som valgte å sende den videre til Venstres landsmøte, sier Kjær Haraldsen. Hun forteller at den kom som et resultat av den usikre situasjonen som de private barnehagene i Levanger har levd med over tid. — I en årrekke har kommunen slitt med å oppfylle sin finansieringsplikt overfor barn, foreldre og eiere i private barnehager, sier Kjær Haraldsen.

-Det er helt uforståelig at et slikt viktig samfunnstiltak skal mangle tilstrekkelig gode finansieringsordninger, sier Kjær Haraldsen. Som et lokalt eksempel kan det nevnes at de private barnehagene i Levanger først fikk utbetalt riktig kommunalt tilskudd etter at Venstres stortingsrepresentant Andre N. Skjelstad tok opp saken med regjeringen. Dette skjedde etter initiativ fra Venstres lokallag i Levanger.

Les forslaget til uttalelse om barnehager.
Her finner du mer om Skjelstads arbeid for riktig barnehagetilskudd i Levanger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**