Snart landsmøte

Skolen er en av Venstres hovedfokus, og i forbindelse med instillingen til stortingsprogammet 2009-2013 finnes det her tanker omkring skolen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Unge Venstre Grimstad diskuterte på møtet før påske hvorvidt de skulle uttale seg om karakterer i grunnskolen. I instillingen til programmet står det følgende: “Ha åpenhet om resultatet av nasjonale prøver og andre evalueringer av skolen. DISSENS: Et mindretall i landsstyret ønsker følgende strekpunkt inn her: – Innføre karakterer mot slutten av barneskolen slik at elevene får et vitnemål når det avslutter barneskolen.”
I dagens Aftenposten (trykk for å lese artikkel) leser vi om Oslo som har fått avslag på et prøveprosjekt omkring dette, med en tynn begrunnelse iflg skolebyråd Torger Ødegaard (H). Er det slik at vi skal konkludere før en har testet? Og hva skal venstre mene fremmover? Dette kan bli en av debattene fremmover og opptar det deg kan du gi tilbakemelding.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**