Dørum besøker Oppdal 15. april

Stortingsrepresentant for Venstre, Odd Einar Dørum, kommer til Oppdal onsdag 15.april. Lokallaget inviterer alle skoleinteresserte til et åpent møte på Aune barneskole fra klokka 1900. Stortingskandidat Guri Melby vil også delta.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Odd Einar Dørum i Ørje

Foto: Jan Tore Gjøby

Dørum har allsidig praksis som politiker i over 40 år. Han har vært medlem i både Trondheim og Oslo bystyre, stortingsrepresentant for Sør-Trøndelag 1977-1981, for Oslo 1997-2009 og som statsråd i 5 ½ år. 1 ½ år som samferdselsminister og 4 år som justisminister. Denne perioden er Odd Einar Dørum Venstres skolepolitiske talsmann. Ei oppgave han på sedvanlig vis har utført med stort engasjement og stor arbeidskapasitet.

Odd Gunnar Jære Hoel

Foto: BT.no

Lokallagsleder i Oppdal, Odd Gunnar Jære Hoel, har tatt initiativ til dette møtet.
– Vi legger merke til at skole er høgt på alle politikeres agenda for tida, og løsningene på og for den gode skole er svært varierende. Skole er et viktig tema også for Oppdal, med tanke på den utbygginga vi står foran. Derfor har vi invitert Odd Einar Dørum for å innlede til debatt, men det er viktig at de tilstedeværende bidrar med spørsmål og innlegg som kan føre til diskusjon og meningsbryting, sier Jære Hoel.

Han håper denne invitasjonen kan nå ut bredt og fange alle de som er interesserte i å utvikle skolen vår. – Vårt håp er at slike møter kan bli tverrpolitiske begivenheter, og ikke bare for "menigheta". Vi mener vi alle har noe å lære av hverandre. Det blir hver sin gang nå framover til stortingsvalget på september, sier Jære Hoel.

Guri Melby

Foto: Ole Morten Melgård

Venstres toppkandidat ved det kommende stortingsvalget, Guri Melby, deltar også denne dagen. Ho er bystyremedlem i Trondheim. Trass i sine 28 år har ho allerede rukket å være medlem av Orkdal kommunestyre i to perioder. Melby er lektor med norsk som fag av yrke, og jobber til daglig på lærerutdanninga ved HiST.

– Elever, foreldre, skolefolk, administrasjon, tillitsvalgte og politikere er hjertelig velkommen til en garantert interessant kveld, avslutter Jære Hoel.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**