Prøv Risør først – hele året!

Den beste måten å sikre et godt utvalg av ulike varer og tjenester i Risør, er ved selv å handle lokalt. “Prøv Risør først” er handelstandens slagord, og publikum, det lokale næringsliv, lokale lag og foreninger og ikke minst Risør kommune bør kjenne sin besøkelsestid og la handling følge ord.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Willy Thorsen (V) ønsker styrke Risør som handelssentrum

Foto: Jan Einar Henriksen

Tenk om vi kunne få med oss gårdeierne i Risør og tenke nytt for å sikre sentrum i Risør som et moderne handelssenter i gammel innpakning sier Willy Thorsen (V). Arealet mellom torvet, Havnegata, Storgata og Kragsgata ligger bare og venter på at det skal tas et initiativ for å kunne uvikle et stort sentrumsnært handelssenter uten at intimiteten i Risør forsvinner. Risør Venstre støtter et slikt initiativ og vil følge opp tanken politisk.

Visjon

Jan Einar Henriksen (V) støtter aksjonen

Jan Einar Henriksen (V) støtter aksjonen “Prøv Risør først – hele året”

Risør Venstre ønsker også å forsterke folks bevisthet omkring Risør som et handelssentrum hvor intimitet ivaretas på en god måte, og hvor Risør kommunes visjon, Risør — for gjestfrihet, nyskapning og mangfold også blir en visjon for handelsnæringen.

Ved å skape nødvendig bredde i tilbud, kort avstand mellom ulike virksomheter vil Risør etter vår mening fremstå som et populært alternativ også for utenbys handlende hele året.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**