Oslo-fritt integreringsutvalg

Det offentlige utvalget som skal gå gjennom opplæringstilbudet til minoritetsspråklige barn, har ingen representanter for Oslo-skolen. Trine Skei Grande tar opp saken i Stortinget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Tidligere skolebyråd i Oslo og nestleder i Venstre, Trine Skei Grande, leverte mandag et skriftlig spørsmål til kunnskapsministeren om saken.

Trine Skei Grande

Foto: Rune Kongsro

– Jeg synes det er spesielt at et offentlig utvalg som skal gjennomgå opplæringstilbudet til minoritetsspråklige barn, unge og voksne, ikke har noen representanter fra Osloskolen, sier Trine Skei Grande. Hun viser til at regjeringen ikke har funnet plass til verken lærere eller representanter fra Utdanningsetaten i Oslo kommune.

– Dette synes jeg er svært oppsiktsvekkende — gitt det store antallet minoritetsspråklige elever i Oslo og den kompetansen som finnes på området.

Les mer om utvalget på regjeringen.no

Spørsmålet med begrunnelse er publisert på Stortingets hjemmesider. Etterhvert vil også svaret være å finne på samme sted.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**