Ja til høyskole på Romsås!

Grorud Venstre synes det er en god idé om en høyskole ønsker å etablere seg på Romsås senter.
En høyskole vil skape positivt liv på senteret både på dagen og kvelden, skriver Henny Strøm og Linn Beate Kaald Thoresen i Lokalavisen Groruddalen. – Vi synes BU-leder Anders Røberg-Larsen er inne på noe når han inviterer spesielt politihøyskolen til senteret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Henny Strøm

Studentliv og kunnskapsarbeidsplasser tror vi vil være veldig bra for mulighetene til utvikling på Romsås. Nyetablering av for eksempel butikker, kaféer eller kulturvirksomhet kan bli enklere med et studentmiljø der. Vi tror også Romsås og Grorud kan bidra med en del til høyskolemiljøet.
Så vidt vi vet er det allerede bestemt at en skole skal inn i senteret. Oslo Voksenopplæring har fått lokaler, etter å ha leid av skoler i nærområdet lenge. Voksenopplæringen har mange elever i Groruddalen, også på Romsås. Sammen med voksenopplæringen mener vi i Venstre at en høyskole vil bidra til bydelen vår med enda mer kunnskap og mer mangfold. Det er verdier vi tror vi på, og vi håper det vil være tverrpolitisk enighet om å støtte et kunnskapsmiljø på Romsås.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**