Raser mot Enova-kampanje

Venstre reagerer kraftig på at Enova bruker millioner av kroner på en annonsekampanje. – Norgeshistoriens dyreste utsendelse til landets kommuner, raser Gunnar Kvassheim, stortingsrepresentant for Rogaland Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Gunnar Kvassheim

Foto: Tore Nilsen

I tv-reklame og helsides annonser i flere store aviser forteller Enova om at kommunene skal få flere hundre millioner kroner ekstra til energieffektive tiltak.

– Dette fremstår som en direkte henvendelse til landets kommuner om at man har fått en del penger som skal fordeles. Jeg trodde man gjorde dette best ved å henvende seg direkte til kommunene, sier Venstres miljøpolitiske talsmann Gunnar Kvassheim.

Han krever nå svar fra olje- og energiministeren på hvor mye kampanjen koster og hvorfor Enova valgte denne måten å kommunisere med kommunene på.
– Dette fremstår som en merkelig og lite effektiv måte å kommunisere på. Man kan enkelt nå kommunene på andre måter, for eksempel ved å sende brev eller e-post. Det ville vært bedre å bruke annonsemidler for å kunngjøre tilbud hvis adressatene er vanskeligere å nå, mener Kvassheim.

– Disse pengene kunne vært brukt på noe annet, mener han.

Les mer i VG Nett her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**