Venstre og Frp

Nestformann i Telemark Frp, Erling Dahl skjønner ikke at Venstre kan samarbeide med Frp lokalt, men ikke i regjering. Svaret på det er at det er stor forskjell på å styre Norge etter en felles politisk platform, og å finne lokale løsninger på saker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Tonje Løwer Gurholt

Det å sitte i regjering sammen, er å forstå kartet på lik måte og styre landet etter samme kurs. Denne felles kursen har ikke Venstre og Frp. Nåla i kompasset ville vist helt ulik retning i for mange viktige saker både for Venstre og Frp. Noen eksempler på slike områder er integrering, miljø, økonomi, kultur og landbruk.

Men alle partier finner ulike samarbeidskonstellasjoner lokalt, ut fra situasjonen i den enkelte kommune eller fylke. Det handler om enkeltsaker, lokale behov og det handler om personer og tillit. At Venstre og Frp kom frem til enighet om lokale saker og en Frp ordfører i Bamble er et godt eksempel på det.

Venstre er et borgelig sentrumsparti, og vi går til valg på et regjeringsalternativ med tyngden i det politiske sentrum. Der er ikke Frp.

Tonje Løwer Gurholt
Stortingskandidat Telemark Venstre