Åpent møte: Hva vil vi med rusomsorgen?

Grorud Venstre inviterer alle til møte om politikk for rusomsorgen tirsdag 31. mars. Ola Elvestuen, stortingskandidat og nestleder i Venstre, snakker om heroinassistert behandling og mye mer!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Venstre mener der nå er på tide å slutte å prate og begynne å handle. Som første parti foreslår Venstre å innføre et prøveprosjekt med gratis heroinpreparater til de tyngste brukerne.
Dette er nok det mest radikale av Venstres forslag for å skape en rusomsorg som må kunne hjelpe alle, også de som ikke greier seg med metadon og subutex.
Venstre er opptatt av at det skal bli enklere for rusmisbrukere å få hjelp, og vil ha et system som behandler rusmisbruket og ikke straffer eller lar være å ta hensyn til mennesket med et rusproblem.

Ola Elvestuen

Foto: Sveinung Bråthen

Ola Elvestuen leder Venstres programkomité, og programforslaget for Stortingsvalget inneholder mange spennende forslag til en helhetlig ruspolitikk i tillegg til heroinassistert behandling, som f.eks. utdeling av subutex hos fastlegen, flere behandlingsplasser, lavterskeltilbud for unge og forenkling av LAR-systemet.

Kom og hør på og snakk med
stortingskandidat og nestleder i Venstre Ola Elvestuen!

Tid: Tirsdag 31. mars 2009 kl. 19.00
Sted: Steinbruddet, Doktor Londonsvei 7

Ta t-banens linje 5 til Kalbakken eller buss 31 eller 301 til Flaen
Se kart