G60 må få egen hjemmeside!

Ungdomstilbudet G60 ønsker å opprette og drive sine egne hjemmesider. – Det må de få lov til, sier Venstres gruppeleder Asgeir Osnes. Derfor tar Venstre dette opp på Bystyrekomiteen for byutvikling og kultur sitt møte 3. mars.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

G60

Foto: Asgeir Osnes

Et ungdomstilbud som G60 er i stor grad avhengig av et sterkt engasjement i fra ungdommen selv for å lykkes. Da må G60 være et tilbud som ungdommen får et eierskap til. Det vil de få hvis de får være med å utforme og bruke det på sin måte. Et av ønskene til de som bruker G60 er å få opprettet en egen hjemmeside for G60 med bl.a. et diskusjonsforum. Dette har de ikke fått lov til. En egen hjemmeside vil både øke engasjementet og eierskapet blant ungdommene som bruker det i dag, samt føre til økt rekruttering av nye ungdommer. Det vil etter vår mening kun være positivt.

Etter Drammen Venstres synspunkt burde ønsket om en egen hjemmeside for G60, der brukerne av G60 selv bestemmer innholdet og som har et diskusjonsforum, både være helt uproblematisk og naturlig å tillate. Drammen Venstre ønsker derfor å stille følgende spørsmål:

1: Kan komiteleder redgjøre for begrunnelsen til at ønsket om egen hjemmeside for G60 er avslått?

2: Kan komiteleder love at kommunen snarest vurderer dette ønsket på nytt med nye øyner, slik at G60 kan få mulighet til å opprette en egen hjemmeside?

Drammen Venstre har til samme møte også stilt spørsmål om økt brukerstyring på G60. Les mer om det her.

Asgeir Osnes

Foto: Stine Bjørndal Osnes

Asgeir Osnes
Gruppeleder Drammen Venstre