Freidig om Møreaksen

– Når Torgeir Dahl (H) etterlyser større engasjement fra Mørebenken for å få realisert Møreaksen må han først starte med sine egne, sier Venstres Leif Helge Kongshaug.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

- Det blir ikke mye vei av å være i media, man må følge opp lovnadene med penger. Det har Venstre gjort i forbindelse med Møreaksen, sier Leif Helge Kongshaug.

– Det blir ikke mye vei av å være i media, man må følge opp lovnadene med penger. Det har Venstre gjort i forbindelse med Møreaksen, sier Leif Helge Kongshaug.
Foto: Finn Dale Iversen

Bevilgninger til planlegging
I forslag til statsbudsjett for 2009 var Venstre eneste partiet som satte av planleggingsmidler til Møreaksen. – Både Høyres Elisabeth Røbekk Nørve og Senterpartiets Jenny Klinge, reiste rundt med media på slep og lovpriste Møreaksen. Når budsjettbehandlingen kom, ble det ikke avsatt en eneste krone til planlegging fra disse to partiene, sier Kongshaug.

Frekt av Dahl
– Det rimelig frekt av Torgeir Dahl fra Høyre å etterlyse større engasjement fra Venstre som har fremmet forslag om penger til Møreaksen mens Høyre ikke gjorde det på egen hånd , ei heller gav sin tilslutning til Venstres forslag, mener Kongshaug

Blir ingen vei av medieoppslag
– Mitt ærend i politikken er å være ærlig og arbeide seriøst, selv om dette ikke alltid gir de største oppslagene i media. Alle veiprosjektene som har kommet i vårt fylke de siste årene, har ikke kommet på bakgrunn av mediaoppslag men som et resultat av seriøst politisk håndverk, avlsutter Kongshaug.

Du kan også lese denne saken i dagens Romsdals Budstikke.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**