God læring viktigere enn lengre skoledag

Venstres førstekandidat på stortingsvalglista, Guri Melby (27), løftet fram skolepolitikken da hun nylig gjestet årsmøtet i Venstres lokallag i Frøya. — Gode læring og gode lærere er viktigere enn både status på skolebygningene og lenger skoledag, påpekte Melby, som viste til at partiet bl.a går inn for et særskilt kompetanseår for lærere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Tjenesteyting

Guri Melby gleder seg til å samarbeide med Venstre på Frøya i valgkampen.

Melby viste videre til at kommunene pålegges stadig nye oppgaver samtidig som det settes strengere krav til tjenestetilbudet. — Dette kan føre til at det trengs større og mer robuste kommuner for å løse oppgavene i tida som kommer. Venstre vil styrke kommunene og lokaldemokratiet og ikke bidra til tvinge kommuner til sammenslåing mot innbyggernes vilje. Men vi kan komme dit at nærhet til tjenesteyting både når det gjelder helse, omsorg og skole er viktigere enn nærhet til ordførerkontoret, mente Melby.

RV 714
Samferdselsspørsmål er alltid viktige, og særlig i et valgår. Derfor benyttet Melby anledningen på Frøya til å slå fast at ny RV 714 fra Orkdal til Frøya vil være en viktig sak for Venstre. – Vårt syn er at veiutbygging bør prioriteres i distriktene der det er få eller ingen andre alternativer, og at miljøvennlig kollektivtrafikk vektlegges i byene, uttalte Venstres førstekandidat i Sør-Trøndelag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**