Grøftestart for Kulturhuset

Ingeborg Wittersø Skancke (Ap.) er oppgitt over Høyre og Frp. Det er vi også,- men det var folk fra Arbeiderpartiet som sikret at bremsen ble slått på for Bølgen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Klikk her for å lese innlegget til Wittersø Skancke i ØP

Les Venstres svar her:

Kulturhuset

Mandag spurte Ingeborg Wittersø Skancke (Ap.): "Fortjener egentlig Larvik et kulturhus?".
Hun viste en tydelig frustrasjon over at Høyre og Frp. ikke vil gi Bølgen en reell mulighet til en vellykket start.

H. Bast

Foto: X

Det er lett å være oppgitt med henne når hun peker på Høyres kulturelle frafall, og at Frp. tillater seg å kritisere egne partifeller og andre hardt arbeidene, frivillige i kulturhusstyret. Kritikken går på at de vil sikre en forsvarlig oppstart som grunnlag for vellykket drift. Det uhyrlige var, i følge Per Manvik (Frp.), at de i det hele tatt kunne få seg til å spørre.

Det blir selvfølgelig fristende for oss å peke tilbake på Wittersø Skancke og minne om at det var folk fra Arbeiderpartiet som til slutt sikret et flertall for at kulturbremsene ble slått på da det var snakk om midler til oppstart av kulturhuset.

Det vil uansett ikke ramme henne, ettersom vi er overbevist om at frustrasjonen over eget parti ganske sikkert overgår det meste. Hun har tross alt vist seg som en sann venn av kulturen i Larvik ved alle anledninger.

Giotto

Tilbake til det innledende spørsmålet: Svaret er ja, vi fortjener et kulturhus, og det kan vi understreke i kommunestyret i mars hvor alle går inn for å sette inn det siste og nødvendige for å gi en flying start til Larviks kulturhus.

Hallstein Bast (V)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**