– La skolene være i fred!

Harald Hove, gruppeleder for fylkestingsgruppen til Venstre, er skuffet over fylkesordføreren som nå truer med å fjerne Blikk fra de videregående skolene i Hordaland. – Vi skal være et åpent og inkluderende fylke, og da nytter det ikke å fjerne alt vi ikke liker, mener han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Harald Hove portrett

Hove mener det er skuffende at fylkesordføreren går inn for å fjerne et magasin som det er viktig å ha fordi det i hovedsak opplyser og informerer.
– Jeg vil selvfølgelig ikke stå inne for alt som står i magasinet, men dette handler om å ha en prinsippiell holdning om publikasjoner med lovlig innhold, mener Hove. – Helheten må være viktigere enn enkeltinnslag. Lovligheten rundt Blikk og andre publikasjoner er et spørsmål for politi og rettsapparat, ikke fylkespolitikere, understreker han.

Nå håper han elevrådene og Elevorganisasjonen vil kreve at fylkesordføreren trekker sitt krav til de videregående skolene.
– Det kan ikke være opp til Krf å velge hva som skal kunne leses på skolene og ikke. Homofobi kan ikke være fylkeskommunens politikk, avslutter han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**