Ola Elvestuen gjestet årsmøtet i Ål

Venstremedlemmer fra sør og nord i fylket har inntatt Ål, og Buskerud Venstre har startet sitt fylkesårsmøte i 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ordfører i Ål Torleif Dalseide, stortingskandidat Ulla Nordgaarden og Venstres nestleder Ola Elvestuen.

Foto: Rebekka Borsch

Ordfører og Venstrepolitiker i Ål, Torleif Dalseide ønsket lokallagene og fylkeslaget velkommen til kommunen. Deretter innledet Venstres nestleder Ola Elvestuen om utkastet til Stortingsprogrammet. Han presenterte hovedpunktene i programmet samt de diverse dissensene.

Behandling av stortingsvalgprogram
Buskerud Venstre tok utgangspunkt i at det stemmes over dissensene. Men først ble det grundig og engasjert debatt om de enkelte kapitlene i programmet – og ikke minst om dissensense!

Årsmøtet støttet programmets formuleringer om behov for en lokaldemokratireform i kommunesektoren. I tillegg ønsker Buskerud Venstre at dagens fylkeskommuner bør vurderes endret til større regioner. Årsmøtet sa ja til heroinassistert behandling slik det er foreslått i programutkastet. Årsmøtet avviste ellers programkomiteens forslag om å innføre karakterer i barneskolen, men stemte for å beholde politiets mulighet til å gjennomføre romavlytting. Dessuten ble det et knapt flertall for norsk EU-søknad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**