– Smågnagerne kom tilbake, sa Øystein Haga

– For 14 år siden kalte Ap-ordfører Per Svenningsen oss for “smågnagerne” her i Grimstad, sa stortingskandidat Øystein Haga i den politiske debatten på fylkesårsmøtet i Venstre. Men smågnagerne kom tilbake, og i valget høsten 2007 blei vi jevnstore med

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Arbeiderpartiet i Grimstad kommunestyre, smilte Haga.

Øystein Haga på fylkesårsmøtet

Foto: Jan Kløvstad

Øystein Haga tok opp kampen for respekt og toleranse, og brukte Hamsundebatten i Grimstad som utgangspunkt for en tale om menneskeretter, kulturelt mangfold og innvandring. Han nevnte motstanden mot asylmottak i Grimstad som eksempel, og var stolt over at det er starta ei like stor gruppe på internett FOR asylmottak. – Dette gleder meg, og jeg er stolt av at så mange ønsker asylsøkere velkommen til vår by, sa han.

– Det er vanskelige finanstider nå, men klimakrisen og klimautfordringene er den største oppgava. Vi må bruke tiltakspakkene til å stimulere miljøvennlig utvikling i næringslivet. Miljøhensyna må være den bærende premissen i tiltakspakkene. Vi skal legge om samfunnet i langt mer miljøvennlig retning, sa Øystein Haga.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**