AP er feige!

-Det er opplagt at velgerne må få vite før valget hva Arbeiderpartiet mener om oljeboring utenfor Lofoten, Vesterålen og Troms, mener Venstres stortingskandidat i Troms etter at Helga Pedersens programkomite foreslår at AP ikke skal mene noe om saken før i 2010 når forvaltningsplanen framlegges.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Sollied og Kvassheim på Finnsnes 09

Foto: Arve C

-Det blir jo nesten morsomt når AP for øvrig ønsker (sitat): -åpenhet i forvaltningen av norsk petroleumsvirksomhet. Roar Sollied mener at det er avgjørende for folk og andre partier å vite hva landets største parti mener, det blir jo en viktig del av åpenheten før folk går til urnene. Folkets valg er også en del av saksforvaltningen. Folk har krav på å vite hvordan partiene ønsker å forvalte våre mest dyrebare ressurser. Skjønt sannheten om AP kan ligge dårlig skjult i et annet punkt fra APs programkomite når de vil (sitat:) -gi petroleumsindustrien tilgang til interessante leteområder for olje og gass. -Spør du industrien, kjenner vi alle svaret, sier Venstres stortingskandidat, som også er sentralstyremedlem i Venstre.

-Venstre stiller som garantist mot oljeboring utenfor Lofoten, Vesterålen og Troms. Det er vi tydelige på. Martin Henriksen og AUF-erne, samt alle som setter de varige ressursene først, bør heller følge Venstre fram mot neste valg, oppfordrer Roar Sollied, som ellers stiller seg bak APs punkter om utvikling av fornybar energi.

Bildet: Roar Sollied sammen md leder av Energi- og Miljøkomiteen Gunnar Kvassheim, som besøkte Troms i januar i år.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**