Julia Iablokova

Julia Iablokova er leder av Sør-Trøndelag Unge Venstre, og trekker fram et styrket tilbud for rusmisbruk som en av sine hjertesaker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Julia Iablokova

Julia Iablokova er 25 år gammel, og studerer industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Hun er opprinnelig fra Russland, og har bodd i Norge siden 1999. Julia har tidligere vært økonomianvarlig i Sør-Trøndelag Unge Venstre (STUV), og tok over vervet som fylkesleder i høst. Hun sitter også i arbeidsutvalget i Sør-Trøndelag Venstre. Julia meldte seg inn i Unge Venstre i mars 2007, og har vært aktiv siden forrige valgkamp.

Venstres landsmøte i 2008 er et av Julias høydepunkt så langt i sitt politiske engasjement.
– Det å møte alle de store Venstre-politikerne og følge de politiske vedtakene var lærerikt og inspirerende, sier hun.

Julia ser på satsningen på lavutslippssamfunnet og miljøvennlig energi, en human innvandringspolitikk og et styrket tilbud for rusmisbrukere som sine hjertesaker.

Andre saker hun har jobbet spesielt med i venstre-sammenheng er EU og skolenedleggelsene i Trondheim.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**