Troms Venstre til Målselv

Lørdag 7. februar kl 1015 er fylkesårsmøtet i gang på Bardufosstun, og tilhørerne får umiddelbart møte en levende legende: Odd Einar Dørum. Det blir påfølgende debatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Sollied, Sponheim, Dørum 125 jubileum

Dørum hadde nylig ansvaret for Venstres jubileumsfest i Oslo, der han også talte om Venstre som demokratipartiet. Bildet: Festkomiteleder Dørum med Lars Sponheim og Roar Sollied.

Dørum på flyskolen

Foto: Roar Sollied

Dørum har flere ganger tidligere besøkt fylkesårsmøtet, siste gang på Finnsnes. Han har senere både som minister og stortingsrepresentant besøkt flyskolen og Forsvaret på Bardufoss og Universitet i Tromsø. Dørum sitter i Utdanningskomiteen, men er også forsvarspolitisk talsmann for Venstre ettersom partiet ikke har noen i Forsvarskomiteen denne perioden.

Dørum er inne i siste år som stortingsrepresentant, men vil stå på i valgkampen for Venstre. Han er forøvrig ute med boka "Ombudsmann på jobb", hvor han forteller om noen av de vanskelige politiske sakene han sto overfor som justisminister. Dørum taler så tidlig som kl 10:30 på lørdag. Det er mulig for alle interesserte å komme og høre på.

Besøker Bardu V fredag
Dørum besøker Bardu Venstres lokallagsmøte fredagskvelden før han ankommer fylkesårsmøtet.

Hovedsak ved fylkesårsmøtet er Stortingsprogrammet for neste periode. Innledere lørdag er listetoppene Roar Sollied, Jonas Stein Eilertsen og Maria Serafia Fjellstad. Det blir så verksted for gruppearbeid om programmet. Og fra 1030 på søndag innstiller man på endringsvedtak til landsstyret, som går i mars.

Årsmøtet skal også velge 5 utsendinger til landsmøtet i Stavanger, foruten Roar Sollied (sentralstyret), Øystein Nilsen (landsstyret) og Jonas Stein Eilertsen (UV), som deltar i kraft av sine verv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**