Unge Venstre 100 år

Venstres ledelse gratulerer Unge Venstre, som i dag runder 100 år. — Det er en anseelig alder for en så ung og frisk organisasjon. Vi er stolt av Unge Venstre, sier Venstres leder Lars Sponheim. Sponheim kan i morgen onsdag ønske velkommen til moderpartiets 125-årsjubileum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ringerike Venstre logo unge venstre

– Unge Venstre har gjennom hele sin historie spilt en viktig rolle for Venstre, ikke minst ved å holde trykk på partiets ideologiske forankring, ved å utfordre til nye tanker, og bidra til rekruttering av mange dyktige Venstre-politikere. Vi er stolt av Unge Venstre. En og annen gang kan vi også bli litt beklemt, men en ungdomsorganisasjon må ha lov til å mene ting som vi voksne noen ganger misliker, sier Sponheim.

— Unge Venstre er tross alt frihetens fremste flaggbærer i norsk politikk, understreker Venstrelederen.

Markering
Unge Venstre markerer dagen med en bokutgivelse, og skal ellers feire med seminar og fest lørdag 31. Januar. Partiledelsen vil også da delta i hyllesten.

• Unge Venstre på nett: www.ungewww.venstre.no
• Unge Venstres historiebok