Åpent møte:Menneskerettigheter på dagsorden

Møt stortingsrepresentant Anne Margrethe Larsen på Arkivet i Kristiansand

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Mandag 2.februar kl. 19-21 arrangerer Stiftelsen Arkivet i samarbeid med Venstre et åpent møte der menneskerettighetene blir satt på dagsorden. Anne Margrethe skal holde foredrag om temaet basert på sine erfaringer i Stortingets utenrikskomitè.

Deretter blir det kort informasjon om hva slags menneskerettighetsarbeid som drives fra organisasjonene som er lokalisert på Arkivet i dag. Fra Røde Kors stiller Charlotte Bayegan, juridisk rådgiver for Menneskerettigheter i Folkerettseksjonen med hovedfokus på Norge. Hun vil også delta i paneldiskusjonen etterpå hvor vi spør:-Hvordan kan man styrke interessen rundt menneskerettighetene? Her vil også Anne Margrethe Larsen og Kjell Pihlstrøm fra NRK delta. Møteleder er Bjørn Enes.

I tillegg får vi litt kultur: sang/musikk av ungdom samt filminnslag.

Hvor er Arkivet? Jo, adressen er Vesterveien 4, rett over veien for Samsen kulturhus – rett før broa over jernbanen når du kommer på E39 fra vest. Kjør gjennom rundkjøringen og opp til venstre.
Kontakt Dag Vige på tlf. 91584484 hvis du lurer på noe.

FN

Foto: FN