Sosialt ansvar for Vestfolds deltakere

Forberedelsene til årets valgkamp er i full gang, og sist helg var det samling nummer tre for toppkandidater og sentrale valgkampdeltakere i Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Per Fugelli

Foto: Kåre Pettersen

Temaet på denne samlingen var sosialt ansvar, som er et av Venstres hovedområder i det foreslåtte programmet for stortingsvalget.

Innleder til temaet var professor i allmennmedisin Per Fugelli. Betydningen av verdighet, fellesskap og frihet for enkeltmennesket ble gjennomgått på en måte bare Fugelli kan gjøre. Videre kom han inn på samspillet og betydningen av tilhørighet til familie, nærmiljø, arbeidsplass, naturen og fire andre "flokker" som var begrepet han brukte. Alt i alt et veldig inspirerende innlegg!

Ellers var selvsagt valgkamp tema på samlingen og her var fokuset alt fra valgkampplan, materiell og strategier.

Fra v.: Monica, Tor, Kåre, Ulla (delvis skjult) og Marianne

Foto: Hallstein Bast

Hovedtema for samlingen var sosialt ansvar og hva var vel mer naturlig enn en sosial ramme i forbindelse med lørdagens middag. Her var det konkurranser, teambuilding og lagkonkurranser.

Hvor Vestfolds deltakere Monica Hofer Augheim, Marianne Reistveit, Hilmar Flatabø, Tor Homleid, Hallstein Bast og Kåre Pettersen havnet i kampen om førsteplassen forbigås i stillhet…..

Tor Homleid - her som ringenes herre

Tor Homleid – her som ringenes herre
Foto: Hallstein Bast

I mediekonkurransen Venstre har gående, ble det imidlertid 2. plass til Vestfold med oppslaget om Yxney som Tor Homleid og Marianne Reistveit hadde i Sandefjords Blad. I samlet antall oppslag siden forrige RPN ble det en 3. plass til Vestfold.

Oppsummert var det nok en gang en vellykket samling i rikspolitisk nettverk!

12. januar 2009
Kåre Pettersen