Trond Hansen Riise stolt fylkesleder i Møre og Romsdal Venstre

Gratulasjoner og godord ble det ikke nok av på jubileumsdagen. Flere gratulerte M & R Venstre med dagen og Stortingsrepresentant Odd Einar Dørum holdt som vanlig en sterk og engasjerende tale hvor han konkluderte med at Venstre med sine ideal og visjoner for et sosialliberalt samfunn, med fokus på kunnskap og forskning er verdt å kjempe for.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Allmenndannelsen, den grunnleggende kunnskap alle må ha for å vise at de er noe, er essensiell i menneskets behandling av andre individ med respekt og raushet, for da vil vi se at de også er noe. Hjertebarnet til Stortingsrepresentant Dørum er akkurat det å lære for å bruke, og arbeidet med å legitimere våre skoleinstitusjoner som arena for læring og kunnskap, som igjen fører oss videre på veien mot forskning og et inkluderende samfunn.

Odd Einar Dørum engasjerer salen

Foto: Åse Marie Longva

Trollbindene med sine gode argument og historiekunnskap, iblandet visjoner for den framtidige borger, er Dørum absolutt en mann det er verdt å høre på, om enn bare for noen minutter, som forsamlingen i går fikk gleden av på markeringen av 125 års jubileet for M&R Venstre. I dette spiller Venstre en sentral rolle, hvor klima, miljø, kunnskap og forskning er nødt til å gå hånd i hånd.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**