Fylkesvaraordføreren gir symbolsk julegave til Simostranda

Fylkesvaraordfører Runolv Stegane (V) gir symbolsk julegave til Simostranda IL i dagens utgave av Drammens Tidende. – Bygda med 300 innbyggere har fostret verdens beste skiskytter, men har også sørget for at mange barn og ungdom har lært gleden av å gå på ski, sier Stegane som nærmest skamroser dugnadsinnsatsen på Simostranda.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Drammens Tidende 22.12.:

Runolv Stegane

Foto: Ole Marius Fossen

Varaordfører både i Buskerud fylke og i Sigdal Runolv Stegane vil gi en julegave til ildsjelene i Simostranda IL.
– Det de får til på Simostranda er helt unikt. Nå bygger de et svært moderne anlegg og skal arrangere senior-NM i 2010. Julegaven ville måtte være penger for å motvirke den kraftige tørken på sponsormarkedet som mange nå opplever, sier Stegane.
Han er mektig imponert over all aktiviteten rundt den lille klubben. I en liten bygd med bare 300 innbyggere har de et aktivitetsnivå klubber med flere tusen medlemmer kan misunne dem.

Ole Einar 2

Foto: Ingvild Stegane

– De har fostret verdens beste skiskytter Ole Einar Bjørndalen, men de har også sørget for at et stort antall barn og ungdom har lært gleden av å gå på ski og ikke minst skiskyting. Rett og slett imponerende, sier Stegane.

Det hører med til historien at Stegane var en av de første som meldte seg til å gjøre dugnadsinnsats da det ble kjent at Simostranda IL fikk NM i skiskyting i 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**