Boligløft for utsatte grupper

Venstres Per A. Thorbjørnsen mener midlertidige boliger er sjumilssteget kommunen trenger for å unngå at sosialklienter må bo flere måneder i strekk i campinghytter på Mosvangen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Kommunen har satset tungt for å få ned ventelisten til kommunale boliger. I det gamle Heimly pensjonat har de første brukerne flyttet inn, og kommunen arbeider med å pusse opp Annekset i Ungkarshjemmet.
Tirsdag får kommunalstyret for levekår opp saken om bruk av midlertidige boliger etter modell av midlertidige barnehager, som skal være et stort skritt på veien til å unngå campinghytter for 30.000 kroner i måneden, uten innlagt vann, toalett eller dusj.

— Jeg tror det skal mye til for å komme definitivt bort fra bruken av Mosvangen camping, men jeg håper vi har redusert bruken, og at vi gjennom dette vil få de lange oppholdene helt bort. På dette feltet skal man være forsiktig med å love noe, men det er vår klare målsetting og intensjon, sier leder Per A. Thorbjørnsen i kommunalstyret for levekår til Rogalands Avis.

Les mer her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**