Ulla Nordgarden som listetopp!

Buskerud Venstre avholder sitt nominasjonsmøte i Sigdal lørdag 6. desember 2008. På møtet vil Drammen Venstres Ulla Nordgarden bli fremmet som motkandidat mot Helge Stiksrud (Ringerike Venstre) om 1.plassen på lista. Det er positivt og en styrke for demokratiet at det nå er flere kvalifiserte kandidater til å fronte Venstre i den kommende stortingsvalgkampen, sier Drammen Venstres Tom Hedalen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Venstre logo liggende

Foto: Venstre

Nominasjonskomiteen for Buskerud Venstre har tidligere foreslått Helge Stiksrud som førstekandidat til stortingsvalget i 2009. Ulla Nordgarden er innstilt på andre plass.

Ulla Nordgarden har bakgrunn som forsker og har en doktorgrad innen havbruk. Etter å ha arbeidet flere år ved Havforskningsinstituttet, kom hun tilbake til hjembyen Drammen der hun nå arbeider som biologilærer ved en privat videregående skole. Hun er gift og har to barn.

Ulla Nordgarden og Ola Elvestuen

Foto: Tom Hedalen

Ulla Nordgarden representerer et meget friskt pust i Venstresammenheng. Med sin utdannings- og yrkesbakgrunn har hun solid faglig bakgrunn innenfor to av Venstres kjernesaker; miljø og skole. Politisk er hun også opptatt av næring — og da særlig forholdene for våre gründere. — Jeg er opptatt av de liberale verdiene som setter enkeltmenneskets muligheter til selv å velge og ta ansvar for sine liv i fokus samtidig som vi opprettholder og videreutvikler våre sterke samfunnsinstitusjoner til det beste for fellesskapet, sier Ulla Nordgarden.

Ulla Nordgarden er leder av Buskerud Venstrekvinnelag, medlem av fylkesstyret i Buskerud Venstre og styremedlem i Drammen Venstre. Hun er også medlem av Venstres rikspolitiske nettverk.

Oppslag i Ringblad: Stiksrud får motkandidat i Venstre.

Oppslag på Eikernytt.no: Lanserer Ulla Nordgarden som motkandidat og Kjemper om topp-plassen i Venstre.

Les også Helge Stiksrud utfordres av utflyttet Oslobroiler i RingeriksAvisa hvor Geir Stave lanseres som kandidat til topplasseringen på stortingsvalglista 2009 og Uaktuell som toppkandidat hvor Åls ordfører Torleif T. Dalseide sier at han ikke er aktuell for 1. plassen på valglista.

Kontaktperson:
Ulla Nordgarden, tlf 959 47 530