Melby tror på stortingsplass

– Meningsmålingene viser at vi er nærmere en stortingsplass fra Sør-Trøndelag enn vi har vært på flere tiår, sier Guri Melby, som i dag ble valgt som førstekandidat for Venstre i Sør-Trøndelag. Med mange nye kandidater på flere lister, og fremgang for Venstre både i fylket og i landet forøvrig, er valget mer åpent enn på lenge.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Guri Melby er førstekandidat for Venstre i Sør-Trøndelag.

– Venstre representerer alternativet mange velgere leter etter, både gjennom vår posisjon i sentrum av norsk politikk mellom “Jens og Jensen”, men også gjennom de sakene vi fokuserer på. mener Melby.

Hun tror to av Venstres hovedsaker, skole og miljø, vil bli viktige i denne valgkampen. Selv er hun lærer, jobber til daglig ved lærerutdanninga på HiST, og er naturlig nok svært engasjert i skolepolitkk. – Det beste vi kan gjøre for å gi alle like muligheter i livet, er å satse på en god skole. For å få til det, må vi reformere lærerutdanninga, bedre mulighetene til videreutdanning for lærere og sikre en god rekruttering. I tillegg må vi sikre at alle elever får en opplæring som er tilpasset deres behov, sier hun.

I en meningsmåling i Dagbladet i helga får Venstre en oppslutning på 7.1 prosent, og på denne målinga er Venstre inne med et mandat fra Sør-Trøndelag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**