– Gledelig at arbeidet nå er i gang

Venstres stortingsrepresentant fra Finnmark, Vera Lysklætt besøkte nylig Sør-Varanger og hun er svært fornøyd med at arbeidet med nybygget ved Norasenteret IKS nå er kommet godt i gang.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Daglig leder ved Norasenteret Annik Eriksson, Vera Lysklætt og styreleder Bjørg I. Østrem.

— Det ble skapt stor usikkerhet rundt dette tidligere i år, da et rundskriv satte nye krav til rutiner ved nybygging. For Øst-Finnmark, og særlig kvinnene som bruker senteret, var det gledelig at vi fikk unngått at dette hindret eller forsinket arbeidet, mener Lysklætt.

Unngikk utsettelse
Vera Lysklætt ba i mai i år barne- og likestillingsministeren om å gripe inn for å unngå problemer for Norasenteret i Sør-Varanger. — I et svarbrev på direkte spørsmål fra meg, slo Huitfeldt fast at det ikke var aktuelt å stanse eller forsinke dette prosjektet. Det viser at det lønner seg å stå på og være offensiv om lokale saker. Hadde usikkerheten fått fortsette ville utbyggingen raskt ha blitt forsinket med ett år, sier stortingsrepresentanten.

Ønsker lykke til
– At Norasenteret i Kirkenes får komme i gang med bygging av nytt bygg allerede i år er en seier for Øst-Finnmark og for de ni kommunene som eier senteret. Jeg ønsker senteret, dets ansatte og brukere lykke til i byggeperioden og når bygget står ferdig, avslutter Lysklætt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**